Στο πλαίσιο του Προγράμματος "Νοιάζομαι και Δρω", που υλοποιείται στο Δημοτικό Σχολείο Μασάρων από τις τάξεις: Α΄, Β΄και Δ΄ προσκλήθηκε η ΕΥΘΥΤΑ, με σκοπό να υλοποιήσει βιωματικές δράσεις, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών, σε θέματα οδικής ασφάλειας. 

 

  Τι είναι η ΕΥΘΥΤΑ;

   Η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, είναι ένας μη κυβερνητικός και μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που δραστηριοποιείται στον χώρο της Οδικής Ασφάλειας. Λειτουργεί στη Ρόδο από τον Ιούνιο του 2004, με πρωτοβουλία της Προέδρου Ελένης Καρύδη. Η ομάδα πλαισιώνεται από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα σε θέματα οδικής ασφάλειας. 

   

  Σκοποί του οργανισμού είναι:

  •  η υποστήριξη των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων, από ομάδα συμβούλων (γιατρών, νομικών, εκπαιδευτικών, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, ειδικών εμπειρογνωμόνων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών).
  • Η ηθική υποστήριξη και η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων.
  • Η κοινωνική πίεση και η οργανωμένη παρέμβαση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. 
  • Η ανάληψη, υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων, που προάγουν την κυκλοφοριακή αγωγή, την οδική ασφάλεια, την έρευνα, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών (σύμφωνα με τον ιστότοπο της ΕΥΘΥΤΑ).

   Έτσι λοιπόν, αφού τα μέλη του οργανισμού επισκέφτηκαν το σχολείο μας, συγκέντρωσαν τους νεαρούς μαθητές στον χώρο του θεάτρου, ανά ηλικιακές ομάδες και τάξεις (Α΄, Β΄και Γ΄ αρχικά και Δ΄, Ε΄ και Στ΄ ακολούθως). Εκεί τα παιδιά, είχαν ετοιμάσει για να παρουσιάσουν σήματα οδικής κυκλοφορίας, οχήματα κι έναν αυτοκινητόδρομο, κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ συζήτησαν μαζί τους για τους κανόνες οδικής ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα τους έδειχναν παρουσιάσεις κι εκπαιδευτικά βίντεο. 

     Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν όλοι μαζί προς την αυλή, όπου έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής. Πάνω σε έναν τάπητα προσομοίωσης ενός δρόμου, οι μαθητές κλήθηκαν να αναλάβουν ρόλους οδηγών οχημάτων αλλά και πεζών, κυκλοφορώντας με ασφάλεια και ακολουθώντας τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Κάποιος μαθητής έπαιζε τον ρόλο του φωτεινού σηματοδότη, ο οποίος ρύθμιζε την κυκλοφορία. 

  Στο τέλος της δραστηριότητας, όλα τα παιδιά έλαβαν ένα αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής στις βιωματικές δράσεις.